Morgonritt

Jag gick ut i stallet sju i morse och matade hästarna inne. Sigge fick äta hö på gången medan jag gjorde iordning honom & sadlade. Jag själv tuggade i mig en torr falurågrut för att ha något i magen. 
Vi gick över till ridhuset strax efter halv åtta. 
Jag tog fram lite bommar. 
(null)
Färgglatt blev det visst. Sigge var pigg och glad som vanligt. 
Jag släppte ut dom och mockade två av boxarna innan jag gick in och åt frukost. 
Bosse fick besök av Kjell som ville ha sin bil servad. Så jag och Wilda gick ut när jag hade ätit frukost.  
Hon är så busig i stallet när jag mockar och gör höpåsarna. 
Jag lovade att bjuda gubbarna på lite lunch så jag åkte till Ica och till Landhs konditori. 
Jag gjorde potatis och purjolökssoppa med bacon och frallor med ost och skinka. Det blev gott. 
Vädret klarnade upp på eftermiddagen och solen kom fram. Jag passade på att ta en promenad innan vi tog in hästarna. 
(null)

Vi tog Coppen till ridhuset för att longera honom, men det var två andra där och red så det blev bara 30 minuter skritt. 
(null)
Sen red Stephie treåringen Ruska. 
Jag fixade lite med tvätten på kvällen innan jag sjönk ner i soffan. 
Nu är det dags att resa sig igen & göra kvällsjobbet i stallet. 
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0