Nya skor på alla hästarna

Klockan ringde 06.30 för att hästarna skulle hinna vara ute en stund innan hovslagarn kom. 
Jag gjorde stallet klart & gick in & fixade mig själv och åt frukost innan jag gick ut & tog in pållarna igen. 
Hovslagarn var punktligt på plats klockan tio. Då hade jag hunnit borsta & kratsa hovarna på alla tre. 
Sigge krånglade lite... han tycker att det är tråkigt att stå still på tre ben så länge. (Då är ändå Rolf rätt snabb) 
Tosse och Coppen var jätteduktiga. Dom har i och för sig bara skor fram. Coppen har ju varit barfota sen april men nu fick han skor fram. 
(null)

(null)

Det var dags att göra lite ärenden sen. 
På Granngården köpte vi mineraler, kattsand, kattmat, "musskrämma", en bal toalettpapper och ett par vant/handskar som jag ska ha i stallet. 
Sen åkte vi till City Gross och handlade lite mat plus tillskotten Focus och Magnesium till Sigge. 
På vägen hem stannade vi till på Mr Rice och köpte med mat hem. Jag älskar deras Cashew Chicken. 
Hästarna gick in vid fyra och då gick jag till ridbanan och longerade Coppen. Han såg lite bättre ut idag, det är konstigt med hans hälta.... 
Vi åt en räkbakelse på kvällen framför tv:n. 
(null)
Dom är riktigt goda. Köpta på City Gross. 
Jag tittade på Bonde söker fru och Hela Sverige bakar. 
Nu ska jag gå ut och bädda ner hästarna i spånet och pussa dom godnatt. 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0