Redo för höst och vinter

Det är väl en sanning med modifikation, det känns värre och värre för varje år tycker jag. Med hösten, mörkret och kylan. Sen måste jag erkänna att det oftast går ganska bra ändå, man överlever på nåt sätt. Dagarna går och det brukar gå fort fram till jul. 
Nåja, idag har vi gjort uteplatserna klara för vintern. 
(null)
Möblerna står under tak och baren är täckt med en presenning för att klara regn & snö. 
Blomkrukorna är tömda. På framsidan var fuchsian fortfarande fina så jag planterade dom i rabatten. Svårt att slänga fina blommor. 
Bägarrankorna ska vi försöka övervintra i verkstaden. Så dom planterade jag om i mindre krukor. 
(null)

(null)
Tre plantor av småpetunior får pryda kanten vid gödselstacken ett tag. 
I smultronlandet är det inte höst än, idag åt jag fem röda och goda smultron. 
(null)

Vi åt potatisbullar och bacon och sen åkte vi och handlade. 
Stephie red Sigge i ridhuset en stund, sen skrittade "vi" ute lite. 
(null)

(null)

Stephie gick med Coppen i ridhuset sen och sprang lite med honom på slutet.  Tyvärr ser han halt ut fortfarande.... Det är dags att sätta igång honom nu, men vi får se hur det går. 
Tosse vilar ju en period nu men vi borstade honom ordentligt, så nu är alla ompysslade. 
Även jag som är nyduschad och har ätit yoghurtkvarg med keso och druckit kamomillte. 
Snart sovdags. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0