Trött söndag

Jag sov lite dåligt inatt, men jag har en spännande ljudbok att lyssna på; 
Kameleonten av Jonas Moström. 
Naturligtvis somnade jag till ordentligt på morgonkvisten så hästarna fick inte frukost förrän halv nio. 
Efter frukosten bytte Bosse däck på transporten så nu är den redo för vintern. Jag tvättade av sommardäcken och hela transporten. 
Stephie fixade i stallet under tiden. Vi la upp alla staketgrejorna (tråd, isolatorer osv) i en plastback på loftet. 
Vi behövde göra plats för kraftfoder som vi ska hämta på onsdag. 
Vi gick in & åt lite lunch (kors i taket!) makaroner och tonfisk, innan vi tog in hästarna. 
Vi promenerade lilla rundan i skogen med Sigge. 
(null)

(null)

Stephie hade två elevers hästar att rida efteråt. Jag tog med Coppen in till ridhuset för att gå med honom under tiden. Men det var tre andra hästar där och han var inte helt cool så jag gick in igen. 
(null)

(null)
Stephie på C-ponnyn Pam. Herregud vad skitig sargen är! 😱
Efter den red hon ett tre-årigt sto. 
Idag lagade Bosse mat... Fläskytterfilé med hasselbackspotatis. Det var gott. 
Tim har inte varit pigg idag. Han har haft feber och sovit nästan hela dagen
       
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0