Vacker Vättern, Ikea och Jfk

I morse var det frost ute, Tim fick skrapa rutorna på bilen när dom skulle iväg. 
Hästarna fick tjockare täcken på sig innan jag släppte ut dom. 
Wilda lyckades göra sig illa i ett ben på förmiddagen. Hon hoppade ur sängen men missade och fick ett bakben kvar när hon skulle ta sig över gaveln. 
Hon skrek ett par gånger och var sen väldigt halt en stund.  Efter ett tag gick hon bättre och nu känns det som om hon är helt bra igen. 
Vädret blev soligt och fint men fortsatt ganska kallt. 
Jag tog bilen och åkte till Ikea för att köpa några plastbackar som vi ska ha kraftfodersäckar i. 
Man kör ju utmed Vättern på väg mot A6, sjön låg helt spegelblank. Så fint. När jag tittade bort mot Huskvarna låg dimman kvar & skymde delvis höjderna. Lite magiskt. 
Jag kunde inte låta bli att gå ner på stranden och promenera lite och ta några kort. 
(null)

(null)

(null)

(null)
Jag hade väl behövt en bättre kamera för att ni ska se det jag såg, men fint var det. 
(null)
Detta kort är taget åt Bankerydssidan av Vättern. 
Jag hittade det jag skulle på Ikea plus lite till. 
Vi hade rester kvar som vi åt när jag kom hem. 
Stephie slutade klockan fyra och då var transporten framkörd. 
(null)
Vi lastade Sigge och åkte till Jfk (Jönköpings Fältrittklubb) för att rida i deras 20x60 ridhus. 
Underlaget här hemma (i Pias ridhus) är så dåligt så vi får åka iväg så ofta vi kan. 
(null)

(null)

(null)
Nöjd häst ❤️
Coppen ska ju igång även om vi tycker att han är lite halt. Så vi gick till ridhuset och longerade honom. 
Han kunde inte hålla sig från att busa lite också. Tyvärr ser han inte helt ok ut, men vi får ge det några dagar till. 
Vi gjorde varsin toastmacka på kvällen.
Time to sleep 
Kram ❤️ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0