Vintertid

Jaha, då är klockan vriden tillbaka en timme. Inte kul!!
Klockan är snart halv åtta och man är redan jättetrött för det har varit kolmörkt sen klockan fem. 
Anette släppte ut hästarna imorse, så jag fick sovmorgon. Vi vaknade ändå ganska tidigt eftersom man fick en extra timme i natt. 
(null)

(null)
Lilla sötnosen tyckte om att matte låg kvar en stund. 
Stephie tvättade sin bil & jag mockade Sigges box (Anette mockar Stephies två) 
Wilda var med ute & dök i spånet och höll koll på småfåglarna. 
(null)

Sen bytte vi om och åkte in till stan en sväng. Vi började med ett ärende åt Bosse på biltema. På Hööks köpte vi en ny grep, Harmoni (tillskott för hästarnas magar) nya boots och nya vinterridhandskar till mig. 
Nästa stopp var A6. Men oj vad mycket folk det var där. Svårt att hålla avstånd där, så vi gick bara in på Kicks & köpte mascara och foundation. 
Sista stoppet var på Ica Maxi. I korgen hamnade både mat, fika & diverse annat. 
Vi fikade ordentligt när vi kom hem. Med både frallor och wienerbröd! Vi visste att det skulle bli sent med maten idag igen. 
Det har varit grått hela dagen och när det var dags att gå upp till Målskog med Sigge småregnade det. Så vi tog transporten upp istället. 
Passet avslutades med lite cavaletti. 
(null)
Jag skulle göra Lax i krämig ost - och kräftsås till middag. Men när jag började plocka fram ingredienserna insåg jag att en fattades. Jag orkade verkligen inte åka & handla igen så det fick bli rester av gårdagens middag istället. Tur att det fanns lite kvar.        Laxen får vänta tills imorgon. 
Nu ska jag göra stallet och sen duscha så jag är klar när Hellenius Hörna börjar klockan nio. 
Sov gott allihopa. 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0