A6 och Axamo

När jag gick mot hagen med Sigge imorse stannade han till och tittade storögt ner på fältet nedanför hagarna. 
Där gick två rådjur utefter staketet och passerade över vägen framför oss.     Dom går ofta och äter det frodiga gräset runt hagarna och hästarna är inte alltför rädda som tur är. När Tosse gick ut hade rådjuren sprungit till skogs. 
Igår var prognosen att det skulle regna idag men solen sken på förmiddagen så jag passade på att putsa några fönster. 
(null)
Två av köksfönstren är lite bökiga att putsa för fönstren sitter lägre än köksbänken. Jag får sitta & dingla med benen utanför, på andra våningen. 
Bosse & Kjell åkte iväg på en MC-tur nu när vädret blev bättre än väntat. 
Jag åkte till A6 & köpte mascara och lyckades hitta ett par jeans också. Det var välbehövligt. Jag stannade till på Hööks med där jag köpte B-vitamin till hästarna. Dom fäller för fullt så dom behöver lite tillskott. 
Jag körde inte direkt hem sen utan körde upp till Axamosjön för en PW.   När jag kom dit hade det mulnat på men det regnade inte i alla fall. 
(null)

(null)

  (null)

(null)
Det är fina stigar och vägar att gå på däruppe. Stora skogar med mycket lingon och blåbär. 
Det blev lite paj och sallad över igår som jag åt när jag kom hem. 
När Stephie kom red hon Sigge först på utebanan. 
(null)

(null)

(null)

Coppen fick sin promenad efter. 
(null)

(null)
Solnedgång i Kolaryd ikväll. 
Nu har jag busat en lång stund med Wilda. Hon vill att jag ska gömma nåt bakom en soffkudde och sen kommer hon som en projektil och dyker in bakom och fångar grejen. Gång på gång på gång....! Hon tröttnar aldrig! 
Fast nu har hon somnat ❤️
(null)

Nu blir det Hela Sverige Bakar. Hoppas på några nya bra recept. 
Sov Gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0