Bråkiga hästar

Oj vad länge vi "sov" idag. Jag vaknade visserligen med jämna mellanrum från klockan halv fyra & satte på ljudboken. 
Har lyssnat på Frida Boisens Berätta aldrig det här. Nu blir det en ny bok ikväll. 
Anette släppte ut hästarna så jag gick inte upp förrän kvart över nio. 
Stephie hade en elev först. Alice från Växjö kom upp för att träna med Don Rosso. 
Sigge sprang & bockade i hagen så jag gick ut och gav dom "lunch" redan vid halv tio. A släpper ut dom ganska tidigt, halv sju idag. 
När vi skulle rida sen så tänkte vi ändra  på intagsordningen på hästarna. 
Jag brukar ta Coppen först och så har jag tagit Tosse & Sigge tillsammans sen. För ingen vill stanna kvar till sist... 
Men igår hade dom börjat bråka när Stephie skulle ta in dom ihop. Så det törs vi inte göra igen. 
Nu tog vi Tosse först men då fick Sigge spader och började springa som en tok. Det gick inte att fånga honom heller. 
När jag började gå in med Coppen fick Stephie tag på Sigge till slut. 
Usch, vad trött man blir på dom ibland. 
Vi tog med Sigge och Coppen till ridhuset. Jag gick med Coppen medan Stephie red Sigge. 
(null)

(null)
När vi kom tillbaka till stallet hade Tosse sparkat hål i väggen... Då var han billig 🤬
Man måste kunna lämna dom ensamma en stund. När vi bara hade Sigge och Tosse var det inga problem men nu har dom blivit vana vid att alltid ha sällskap av någon. 
Efter fikat tog S & jag en promenad på drygt en timme. Det var höstväder idag, blåsigt och grått. 
(null)

(null)

Bosse åkte med Tim & Amanda & tittade på ett hus på eftermiddagen. Det var dock inget att ha så dom får leta vidare. Tim hade visning själv sen efter det.  
Jag lagade spagetti med köttfärssås till middag och slappade resten av kvällen. 
Tittar på Maria Wern nu & sen blir det sängen. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0