Det som inte får hända

Jag red direkt på morgonen idag, före frukosten. Jag joggade Sigge & flyttade honom lite bara. 
Solen sken och det var varmt & skönt. 

Sen skulle vi "jobba" lite & byta presenningen som vi har framför carporten. 
(null)

Den gamla hade blåst sönder lite. Men med facit i handen borde vi ha låtit bli. När vi var halvvägs i bytet hände det som inte får hända. 
Bosse och stegen ramlade i backen. Jag stod där brevid med Wilda i kopplet och fick stegen i huvudet och dämpade nog fallet lite åt Bosse men han slog ju i backen ordentligt. 
Jag tog upp telefonen direkt för att ringa ambulans, men han hejdade mig. 
Troligen klarade han fallet utan frakturer (!) yippi! Nästan värt att fira, haha. 
Nej förlåt att jag försöker skoja om det. I själva verket mår vi alla så in i h.....vete dåligt av attt han håller på så här....
Varför inte inse att kroppen inte håller & klarar av saker...
Han är blåslagen & har ont i en armbåge, höften och ryggen... 
Skit och pannkaka, men som sagt, vi har inte behövt åka till sjukhuset...
Vi skulle hämta gipsskivor till taket i hans verkstad efter kaffet. Och det var ju viktigt att göra trots att han hade ont... 
Jag körde och fick hjälp av en kille att lasta skivorna. Tim, Amanda och jag lastade av dom sen på kvällen. 
Stephie kom på lunchen och mockade alla boxarna för att spara min rygg. 
När hon slutat jobbet red hon Tosse innan vi åkte upp till Bankeryds Ridklubb och byggde dressyrstaket inför tävlingarna i helgen. 
Coppen fick sin promenad efter det. 
Nu ska jag  kvällsfodra och sen försöka sova lite & hoppas att guben kommer ur sängen imorgon. 
(null)
Fin kvällshimmel. 
God natt, sov gott. Kram 🤗 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0