En skitdag med bra början & slut

Jag klev ur sängen 06.20 imorse. Hästarna fick gå ut tidigt för hovslagaren var bokad till klockan tio. Stephie kom vid nio & då gick vi ut och fixade iordning lite till i stallet och tog in pållarna igen. 
Alla blev borstade och Sigge & Tosse fick nya skor. 
Coppen hade tydligen väldigt tråkigt under tiden för rätt som det var bet han tag i lysrörets plasthölje 😱
Det gick sönder... & det lät som om han tuggade på delar av det... Inte så nyttigt! Varför är hästar så omåttligt dumma ibland. 
Vi har "skydd" på tre av fem lysrör som sitter över boxarna. Fråga mig inte varför vi inte satt för alla....
Bosse var på flygklubben hela dagen igen. Dom har "spaka själv" denna helgen med. 
Så... 
Stephie och försökte komma på en lösning på problemet. Jag föreslog att byta box men det var ingen bra lösning. 
Vi började leta virke att snickra ihop ett "lampskydd" av. 
Vi hittade lite diverse och sågade och spikade & mätte. När vi var klara insåg vi att den var för tung för att hänga i taket.... 
jättekul.... not. 
Mitt humör var inte det bästa precis. Är så trött på hästar som förstör och är bråkiga! 
Ärligt talat är ju våra hästar sällan bråkiga men just idsg fick jag mer än nog. 
Vi fick tänka till igen och hoppade in i bilen & körde till K-rauta och köpte "en planka" 😂 
(null)

Stephie fick såga den i tre delar så vi fick in den i bilen & så åkte vi hem och snickrade ett nytt "lampskydd. Nu hade vi ju vår första prototyp att titta på så det gick lite fortare. 
När vi nästan var klara kom Bosse hem. Jag bad om hjälp med att få fast den uppe o taket. 
Bosse tittade på vårat mästerverk.... och tog en hammare och slog isär allting igen. F-n att man ska bli "dumförklarad" jämt. Man skulle skruva ihop den, inte spika som vi gjorde.... 
Hur kul är det att ägna en hel halv dag åt att snickra (vilket inte är vår favvosysselsättning) bli klar och nån bara slår isär skiten igen. 
Till hans försvar får jag väl säga att han skruvade ihop den och skruvade upp den. 
(null)

Klockan var fem innan vi började göra iordning Sigge för att rida. 
Jag red och Stephie hjälpte mig. Det gick ganska bra, jag var nöjd efteråt. 
(null)

Stephie red Tosse sen. Det är svårt i ridhuset nu för underlaget är fruktansvärt dåligt! Snorhalt på många ställen. 
Wilda hälsade på Porschen och Coppen idag. 
(null)

(null)

(null)
Hästarna gillar hon inte! 
Men hon är inte lika rädd nu som hon var först. 
Bosse och jag delade en pizza på kvällen & nu är jag såååå trött. 
Måste sova. 
Nattinatti 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0