Fika i solen vid Utsikten

Oj vad dimmigt det var i morse! 
(null)

(null)

(null)

Jag släppte ut hästarna vid halv åtta och tog in dom igen strax efter nio.   Jag skulle rida Sigge och då vågar jag inte lämna dom andra två ute. 
Coppen kan man ta in & dom andra är kvar ute men på nåt sätt känns det som om både Tosse och Coppen behöver Sigge. 
Jag travade över lite bommar idag för att få lite variation i ridningen. 
Vädret blev snabbt bättre och det blev nästan sommarvärme. 
Klockan tolv kom min fd arbetskompis Stine hit. Jag hade packat fika i en ryggsäck och vi gick iväg mot Labbarp och upp till Utsikten. 
Däruppe satt vi & njöt i solen och pratade massor. 
(null)

(null)

Stine är sjukskriven och var tjänstledig innan dess pga familjeskäl. Hon har verkligen haft ett skit-år om man säger så. Ibland undrar man hur mycket en människa orkar med. 
Det var roligt att se igen i alla fall. 
När jag kom hem ville hästarna gå in & äta & jag med! Jag var jättehungrig men det fanns inte så mycket hemma. Jag hade behövt handla. 
Det fick bli grillad korv med bröd. 
Troligen sista grillningen för iår. 
(null)

Stephie åkte in till Jönköping och träffade en tjej som hon pluggade ihop med på högskolan.  Jag borstade Tosse och fixade lite i stallet. 
(null)
Hur står han?! Haha, han vet inte alltid var han ska göra av sina långa ben!
Peter och Malte kom förbi en sväng på kvällen. Malte hade en blåtira och hade tydligen fått en hjärnskakning också. 
Det hade gått vilt till på förskolan! En krock med en stock...
(null)
Men han var pigg nu ändå och lekte med busiga Wilda. 
Dags att släcka lampan. 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0