Kattbus, kalops & tråkiga besked

När vi gick upp för att äta frukost idag möttes vi av detta i trappan ...
(null)
Wilda har varit hjälpsam & ansat min krukväxt i natt....
(null)
Det är inte många strån kvar i krukan..
Har snart inga växter kvar alls i huset. 
Jag satte igång med maten tidigt, det var långkok idag - kalops. Det tar mig en timme bara att skära iordning köttet. Men gott blir det. Bosse & jag åt till lunch och Stephie, Tim och Amanda åt på kvällen. 
(null)
Efter maten slocknade dom andra två. 
(null)

...medan jag tog en PW. Det var soligt och fint väder i Bankeryd idag. 
(null)

(null)

Vi tog en kopp kaffe på uteplatsen när jag kom tillbaka & Wilda fick busa lite.  (null)
Josephine, som jag jobbade med på Ekåsen, ringde på eftermiddagen. Hon hade tråkiga besked. 
Vi jobbar ju med gamla människor, som vi försöker hjälpa på bästa sätt den tid dom har kvar. Vi vet att vi inom sinom tid får ta adjö av dom, men har då ofta många fina minnen kvar och vi pratar ofta om dom. 
Nu var det inte en av våra gamla som gått bort utan en kollega. 
Hon var bara tjugosju år, med en dotter på fyra år.... så hemskt. En  levnadsglad & positiv tjej som drabbades av en väldigt ovanlig sjukdom. Det finns tydligen bara ett ytterligare fall i Sverige. 
När hennes syster skulle väcka henne igår morse levde hon inte längre.
R.I.P fina du ❤️

Stephie var och tränade innan hon kom hit. Klockan var nog efter sex innan vi kom iväg med Sigge på en tur i skogen. Dom andra två fick vila. 
(null)
(null)

(null)
Tänk om man fick galoppera där....
Men det får vi inte.. 
Dags att nattfodra för att hinna se Morden i Sandhamn. 
Good Night ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0