Långjogg i fina Bankeryd

När Bosse tog ut Wilda efter frukosten tog jag fram dammsugaren och städade plus bytte lakan i sängarna. 
Bosse skulle spackla i taket i verkstaden & ha katten med där, men det tog inte lång stund innan Wilda också var spacklad. 
Vi fick tvätta rent henne tillsammans & sen fick hon inte vara i verkstan mer! 
Hon anföll träden lite istället och hittade en barkbit att sätta tänderna i. 
(null)
Det kliar nog i munnen på henne, hon håller på och tappa och få nya tänder. 
Det var soligt och fint idag men ganska kallt. Efter kaffet valde jag mellan att fortsätta med fönstren eller ta en joggingtur. 
Det blev joggingtur. 
Den blev längre än jag tänkt från början. Jag sprang ner mot samhället först & svängde sen upp mot "utsikten" som ligger ovanför Labbarp (ladugården) 
(null)

(null)
Det är så himla fin utsikt där mot Vättern..
(null)
..och "dalen". 
(null)
Sen sprang jag vidare upp till Torps Gård där det också är vacker utsikt över Vättern mot Jönköping och Huskvarna. 
Turen gick vidare till Trånghalla och ner till Granbäck innan jag sprang upp mot Målskog och tog ridvägen hem igen. 
(null)
Björklöven har börjat gulna och ramla till marken. 
(null)
Men det blommar lite i dikena fortfarande. 
Drygt 12 kilometer blev det och totalt har jag gått/sprungit över 2 mil idag. 
Efter maten åkte vi in till Jönköping en sväng. Min bil ska in på service på Atteviks på måndag morgon klockan sju. Vi åkte dit och lämnade in reservnyckeln idag och så kör vi dit bilen på söndag kväll så slipper vi gå upp jättetidigt. 
Vi handlade på Ica Maxi också. Dom hade en del riktigt bra extrapriser inför helgen. 
Stephie var ganska sen hem efter jobbet idag för hon har varit på kundbesök. 
Vi sadlade Sigge och gick långa skogsrundan. 
(null)

(null)
Solnedgång i trollskogen!
Vi bor så himla fint! 
Sov så gott. Vi "ses" imorgon. 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0