Lugn fredag

Det har inte hänt så mycket idag. 
Jag var ute med Wilda på förmiddagen. Det var soligt men kallt & lite blåsigt. Wilda hade fullt upp med att jag nedfallna löv. 
(null)
Hon gillar att ligga under syrenbusken och smyga på löven innan hon anfaller dom! 
Mats kom förbi & tog en fika vid elva. Han har nåt problem med sin bil så han ville att Bosse skulle kolla på den. 
Jag gick med Coppen på ridbanan mitt på dan. Då hade det blivit mycket varmare i solen. 
Upptäckte att han var mycket villig att vara med på en selfie med mig. Eller heter det groupie då??!
Han poserade bra i alla fall.
(null)

(null)

(null)

(null)
-Blir det bra så här?
Mys-hästen! 
Vi åt soppa till lunch och sen åkte Bosse några ärenden. Jag gick ut med Wilda en sväng igen. 
Jag hann göra lite på min Sigge-tavla också innan Stephie kom hem. 
Då var det Tosses tur att bli motionerad. 
När vi kom ner på ridbanan var det en tjej där med sin häst som nyss har flyttat in i  Pias stall. Hon började med att säga att hon kände igen mig.   -Jaha, sa jag, men jag kunde inte komma på vem hon var... Sen berättade hon att hon jobbar på ambulansen och att hon var med här och hämtade Bosse i vintras när han bröt benet. 
Dom var helt underbara hon och hennes kollega. Lyssnade och förstod problemet med Bosses grundsjukdomar och förstod att han får galet ont när något sånt där händer. Jag sa att han fick Ketalar sist när han bröt armen -Då ger vi det också sa dom utan tvekan. 
Det var så himla skönt att någon lyssnade och förstod! 
Hon undrade hur det hade gått sen & om benet funkar nu osv. Sen ville hon också tacka för den stora godiskorgen som vi lämnade upp till dom innan jul. Skönt att höra att dom uppskattade den lilla gesten av tacksamhet från vår sida. 
Tosse var lite "spooky " först men skötte sig bra sen. 
Bosse kom ut med Wilda en stund i stallet. Hon är väldigt nyfiken på hästarna men samtidigt rädd. Hon satt en lång stund och tittade upp mot Coppen. Sen bestämde hon sig för att våga språnget. Det hänger täcken på dörren så hon tog sats & hoppade upp. 
(null)
Men jösses vad läskigt det blir när hästen kommer och snosar på henne! 
(null)
Då var hon tvungen att huka sig och gömma sig! Sötnosen ! 

Fajitakycklingen smakade jättebra till ett glas vin framför tv:n. 
Nu är jag trött, ska gå ut & ge hästarna och hoppa i säng sen. 
Trevlig helg. 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0