Morgonridning & kvällspromenad

Jag tog på mig ridkläderna när jag gick ut och fodrade vid halv åtta i morse. 
Sigge fick äta lite hö på gången medan jag borstade och gjorde iordning honom. 
Jag la fram några bommar och travade över dom i ganska låg form. 
När hästarna var utsläppta gick jag in och åt frukost innan jag gick ut och mockade & fixade stallet. 
Wilda somnade efter vårat fika, vilket är en förutsättning för att jag ska kunna putsa fönster. Jag hann med några i alla fall innan hon vaknade igen. 
Bosse ville ha hjälp med en halvkonstig grej (inte ovanligt!)
Två stora tunga traktorskopor skulle lastas på en släpkärra. Det löste sig genom att jag släpade fram dom med bilen och sen rullade vi upp den på en lastpall & vidare upp på kärran. 
(null)

En grävskopa har röjt runt ridbanan idag, det har varit helt igenväxt. Det ser så mycket bättre ut nu och man slipper få grenar i ansiktet när man rider! 
(null)

Jag och Estrellita tog en kvällspromenad tillsammans. Vi skrattade lika mycket som vi brukar. Det är en riktig energikick för mig att träffa Ester. 
(null)

Bosse gjorde hamburgare till oss på kvällen & det var gott. 
(null)

Nu ska jag göra klart stallet för idag & sen titta på Morden i Sandhamn i sängen. 
Go’ natt 😘

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0