Mullvad, trädkramare och blåklocka

Stephie gjorde stallet i morse så jag låg kvar i sängen till kvart över åtta. 
Bosse åkte iväg på motorcykeln för en sista tur tillsammans med Kjell. 
Det låg tjock dimma borta över höjden bortom stallet. 
(null)
Men det klarnade upp ganska fort och blev en solig & fin dag. 
Jag gick ut med Wilda. Hon jagar mest småfåglar men hittade ett nytt roligt ställe att leka på. I Tosses box, med nyinlagt spån. 
(null)

(null)
Hon lekte mullvad där en bra stund.    Sen ville hon klättra i träden. Hon är väldigt snabb upp, sen tvekar hon lite & håller i sig och tittar neråt... Hon ser ut som om hon undrar hur hon ska komma ner. 
(null)

(null)
Men ner kommer man ju alltid... eller?!
Man undrar ju lite hur högt upp hon hade klättrat om vi inte hade haft kopplet på henne. 
Nästa på tur att rastas var Coppen. Vi tog vår vanliga halvtimmes promenad på ridbanan. 
Jag hann med en joggingtur också i det fina vädret. 
(null)

(null)
När jag kom hem behövde jag fylla på lite vätska. 
(null)
Vatten, kaffe och en smoothie gjord på banan, yougurtkvarg, blåbär och citrondricka. Så gott och mättande. 
(null)
Wilda sov i soffan brevid mig. Just den här sovställningen ser ju inte så bekväm ut kanske...
Jag åt stuvade makaroner och hann dammsuga innan Stephie kom. 
Jag red Sigge på banan. Han gick rätt hårt igår så idag joggade jag honom och så trampade vi lite. 
(null)

(null)
Vår Söt-Sigge ❤️
Nu har jag tittat på Bonde söker fru. Tyvärr blir speed dating programmet ofta pinsamt... Man behöver ha skämskudden nära 😂 
Nu kastar jag kudden åt sidan och går ut och ger hästarna varsin godnatt puss. 
Försiktigt...
För jag fick en (oavsiktlig) smocka häromdagen. Så nu har jag "ögonskugga" på ena ögat... 
(null)
Snyggt! 😅
Sov sött. 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0