Promenad x 4

Idag har det varit promenadernas dag för mig. 
Jag gick med Coppen på förmiddagen i solen. Det var rätt varmt idag också. 
(null)

När vi fikade busade Wilda runt här uppe först. Sen lät det konstigt nerifrån, Bosse gick ner & tittade & då satt kissen och lekte med sin vattenskål. Hon fick fortsätta & vi drack klart vårt kaffe. 
När vi sen kom ner....
(null)
...hade hon vält ut vattnet och lekte i det & hade roligt. Hon såg ganska skyldig ut när vi kom ner. 

(null)
Idag hittade hon Sigges favoritplats, i solen på strykbrädan. Hon får dock bara ligga där när vi är med för om vi lämnar henne inne på toaletten äter hon upp toarullen. 
Jag tog promenad nummer två sen. Gick runt Målskog-Rickarp, cirka 4,5 km. 
(null)

(null)

(null)

(null)
Vårt gula hus skymtar till höger på bilden. 
Vi hade rester att äta idag med. Jag gjorde en äppelpaj till efterrätt som vi åt med vaniljglass. 
Efter maten skulle några bilar förflyttas till vinterförvaringen. 
Jag började med att köra ner volvokombin så att Bosse skulle ha något att köra hem i. 
Sen gick jag hem. Då plötsligt sprang nåt ut framför mig på vägen. 
(null)
En liten igelkott! Så söt. Det har varit ett riktigt igelkott-år här i år. 
När jag kom hem tog jag Volvo-cabben och Bosse tog Tims BMW och så körde vi iväg med dom. 
(null)
Bosse blev kvar där ett tag för han tar ur batterierna osv. Så jag började gå hem men fick snart skjuts av Stephie. Vi gjorde iordning Sigge direkt och gick upp till Målskog. Min fjärde promenad för idag, totalt har jag gått 1,5 mil. 
(null)

(null)
Stephie tragglar på med bytena. Sigge är inte helt med på noterna om man säger så.... 
Tosse blev longerad på ridbanan i skymningen innan Stephie gick till ridhuset för att rida en elevs ponny. 
Nu är det sovdags igen. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0