SpĂ„n och kattskrik 🙀

Idag har jag haft lite extra koll pĂ„ hĂ€starna. TvĂ„ sopbilar och traktorer pĂ„ fĂ€ltet - men idag klarade dom allt jĂ€ttebra. SĂ„ skönt. 
Bosse Ă„kte till flyglĂ€karen pĂ„ förmiddagen sĂ„ jag gick ut med Wilda. Hon har ett nytt favoritstĂ€lle dĂ€r hon gömmer sig. Under grenarna pĂ„ lilla trĂ€det vid dammen. 
(null)

(null)
En mysig kattkoja. 
Sen gick vi in och löste lite korsord. 
(null)

Jag pĂ„började undanplockandet av sommaren och förberedandet inför vintern. SolsĂ€ngarna och parasoll fick gĂ„ upp pĂ„ vinden och istĂ€llet fick snöskyfflar och tomten komma ut. 
(null)
Julen kĂ€nns ganska avlĂ€gsen men det brukar gĂ„ fort. 
Vi Ă„t resterna av Boeuf Bourguignonen idag. Det rĂ€ckte precis till en portion var. 
Transporten var fortfarande pĂ„kopplad pĂ„ min bil sĂ„ vi passade pĂ„ att hĂ€mta spĂ„n. Bosse Ă„kte med mig ner och vi lastade 42 balar, sĂ„ nu klarar vi oss ett tag till. 
NĂ€r Stephie kom red jag ut Sigge. S gick med. 
(null)

Sen promenerade vi med Coppen pĂ„ ridbanan. 
(null)

Efter det körde vi ett fyspass till och lastade ur spĂ„nbalarna. Vi fick bra hjĂ€lp av Danne och Tim. Tack! 
NÀr jag kom in & skulle duscha hörde jag vÀrsta kattskriket jag nÄgonsin hört frÄn övervÄningen! Jag sprang upp det fortaste jag kunde. Bosse stod med Wilda vid hennes klÀtterstÀllning, hon satt fast med en bakklo i en boll som hÀnger högst upp & vad hon skrek! Hon kissade pÄ sig ocksÄ, sÄ ont gjorde det...
Hon hade fastnat och ramlat ner & hĂ€ngde upp och ner nĂ€r Bosse fick tag pĂ„ henne. Han satt precis brevid sĂ„ han var snabbt framme och fick loss henne efter en liten stund. 
Tim & Stephie stod utanför huset och pratade nĂ€r det hĂ€nde och dom hörde Wildas skrik tydligt trots att dörrar & fönster var stĂ€ngda. 
Hon verkar inte ha fĂ„tt nĂ„gra bestĂ„ende skador som tur Ă€r. Hon gĂ„r utan att halta och har inte ont nĂ€r vi kĂ€nner igenom henne. 

Jag gjorde plankan nĂ„gra minuter pĂ„ mattan framför tv:n. NĂ€r jag var klar la jag mig platt ner och dĂ„ kom Wilda och ville gosa. 
(null)

(null)
Mys ❀
Sov gott!
Kram ❀


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0