Tävling

Jag gick upp ganska tidigt imorse. Släppte ut hästarna halv sju, trots regn. 
Stephie kom när jag hade ätit frukost & fixade min tävlingsfrisyr. 
Sen tog vi in hästarna igen och Stephie knoppade Sigge. 
(null)
Han blir så söt & fin när han är klar. 
(null)
Det regnade ute men vi bestämde oss för att skritta upp till Målskog och tävlingen ändå. 
Jag red fram lite inomhus först och där kändes han rätt fin. Sen gick jag ut och då kändes det inte alls lika bra längre. Uppe i collecting ring stack han ut två gånger...
Han var spänd och svår att inverka på. 
Men han stannade inne på banan sen & jag fick rida för kung och fosterland. 
Jag trodde att poängen skulle vara rätt låga men blev positivt överraskad när det stod 73,87% på protokollet. 
(null)
Känslan var inte helt bra men allt syns ju inte (som tur är 😅)
(null)
Regnkappan var på när vi skrittade hem igen & släppte ut hästarna i hagen igen. 
Jag startade halv tolv och klassen var inte slut förrän efter fyra. Så vi hann både äta mat (kalops igen, perfekt när man gör storkok) sova en powernap i soffan och Stephie red Tosse innan vi åkte upp för att hämta priset i sekretariatet. 
(null)

Det blev en andraplats idag. 
(null)

(null)Vi fick en lädergrimma. 
På kvällen åt vi tacos tillsammans med Tim. 
Stephie kom hit och kvällsfodrade med mig. Nu blir det tidig godnatt för jag är jättetrött! 
Kram❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0