Veterinärbesök i Skåne

Uppstigning klockan fem & lastning av Coppen 06.30. Sen styrde vi bilen mot Skåne & Staffanstorp för återbesök hos veterinär Helena där. 
(null)
Kolla temperaturen! Det sa pling & varnade för frosthalka 😱 Bara +3,5 grader! 
(null)
Solen värmde på under dagen och det kom upp i +20 grader som mest. 
Det tar oss ganska precis fyra timmar till kliniken. Coppen är så snäll, han står helt stilla hela vägen. 
(null)
Han är väldigt snäll i all behandling också. Finner sig lugnt i det mesta. 
(null)
Idag fick han även behandling av equiterapeuten. Hon hittade en del att åtgärda, bland annat väldigt spända & korta muskler uppe vid SI-leden. Helena avslutade med att spruta bakknäna igen. 
Han var bättre idag än sist och Helena är ändå försiktigt hoppfull om att han kan bli bra! 
På hemvägen stannade vi till på McDonalds & köpte lite att äta. Vi brukar alltid köra utan mat hela dagen men det var skönt att få lite mat & inte bara fika.
Vi var hemma strax efter fyra och fixade iordning allt och bestämde oss sen för att ta ut Sigge på en skogsrunda. 
(null)

Det var precis vad jag orkade med, sen duschade jag & sjönk ner i soffan. 
Nu ska jag försöka få upp arslet ur den & gå & natta pållarna och mig själv. 
Snark 💤 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0