Glad Påsk allihop!

Igår var det långfredag. 
Stephie red Sigge, jag sparade lite på min rygg i hopp om att den ska bli bra igen. 
När vi släppte ut honom igen rullade han sig grundligt. 
(null)

(null)

Vi gjorde något igår som vi inte har gjort på drygt ett år tror jag. Vi var bortbjudna! 
Vi skulle vara hos Mats och Marie vid fyra. På vägen dit stannade vi till hos Peter & Lisa och gav pojkarna varsitt påskägg. 
(null)
Dom bor på varsin sida om Vättern, P&L på "våran" sida & M&M på andra sidan. 
Det var nästan lite konstigt att ta på sig något annat än jeans, t-shirt & nån gammal tröja och åka iväg. 
Det är bara Mats som inte har fått sitt vaccin än. Vi andra tre är klara med vårt. Så skönt, men vi är ju typ lika försiktiga ändå. 
Vi blev bjudna på sill & potatis och god morotskaka till kaffet. 
Klockan blev ganska mycket innan vi körde hemåt, var nog isäng runt midnatt. 
(null)
Det är väldigt fint att köra längs Vättern på kvällen, alla lampor som lyser. Det gick inte att ta nåt bra kort men fint är det. 
Idag har det varit en solig & fin (dock lite kall) påskafton.
När stallet var klart gick jag in och gjorde köttbullar, kokade ägg och skalade potatis. Sen red jag Sigge när Stephie kom. 
Lite programridning stod på schemat idag. Inte det lättaste att få till allt på dom rätta ställena & samtidigt rida varje steg...
(null)
Men med Stephies hjälp blir allt mycket bättre. 
Sen var det påskmiddag med sill, lax, ägghalvor, köttbullar, prinskorv & allt sånt som hör till. Till efterrätt åt vi fruktsallad. 
(null)
Man blir ju alltid lite för mätt när man äter flera rätter tycker jag. Även om man bara tar lite av varje rätt så blir det mycket tillsammans. 
Sen blir det ju lite (?) godis också...
(null)
S, D & jag tog en promenad efter maten. Skönt att röra lite på sig
(null)
Vi spelade canasta på kvällen och sen avslutade jag med att titta på Let’s Dance. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0