Mer föl och damm

Jag släppte inte ut hästarna direkt i morse utan jag borstade Coppen och tog med honom till ridbanan. Han fick springa på linan ett tag. 
Veterinären kommer imorgon och vill säkert se honom röra sig så vi tänkte att han kunde springa av sig den värsta överskottsenergin idag så han är lugnare imorgon. 
Han var ganska lugn idag med faktiskt, inget bus alls. 
Pia (grannen) kom ut när jag var på banan & undrade om jag hann komma över en sväng & titta på hennes lilla föl som föddes igår.        Jag gjorde mig klar & åt frukost snabbt & gick över sen. 
Stoet var lite oroligt och småsparkade, ibland mot fölet. Man blev lite rädd att nåt skulle hända. Men när fölet till slut fick dia blev stoet lugnare så troligen var väl juvret sprängfyllt med mjölk. Vi tog en snabb kopp kaffe & pratade om livet en stund. 
Hemma igen vid elva värmde jag lite soppa och gjorde en macka som jag åt snabbt innan det var dags att åka till lägenheten. 
Bosse och Tim byggde väggar & jag fick städuppdrag. Herregud vad dammigt det var i hela lägenheten efter slipning av väggarna bland annat. 
(null)

(null)
Ser ni tjockleken på dammlagret som täckte allt! 
Jag hann med att köra slipmaskinen lite på ena sovrumsväggen med. Halv fyra körde jag hemåt för att ta in hästarna. 
Wilda blev glad när hon fick sällskap men såg en aning skyldig ut där hon låg i stolen med en halv krukväxt under sig...
(null)
Växterna minskar dag för dag här i huset. Igår rök en kruka till. 
Det är kallare här igen nu och på eftermiddagen kom det några hagel och regnskurar. 
(null)
Jag gjorde skinksnitzel med färskpotatis eller ris (valfritt) till oss alla som vi åt tillsammans när T, B & A kom hem.  (null)
"Papegojan" som älskar att sitta på axlarna. 
Några bilder från igår, efter filmningen. 
(null)

(null)
Jag tror att vi var lika trötta efter både Sigge och jag. 
(null)
Jag tog en bild på honom efteråt & skrattar lite åt hans lugg 😂
Samtidigt är jag glad att inte han (eller någon annan) tog en bild på mig & min lugg efter! Min såg tvärtom ut om man säger så,  tätt slickad mot skallen! 
Nu är jag trött! 
Nattinatti 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0