Promenader

Tim, Amanda, Bosse och Pelle (A:s pappa) åkte till lägenheten och jobbade. 
Jag & Stephie började med en promenad på cirka sju kilometer. Vi gick ungefär samma runda som Ester & jag gjorde häromdagen. Till utsiktsplatsen vid brukshundsklubben och till alpackorna. 
(null)

(null)

(null)
Ägaren var ute vid dom när vi kom och sa att vi gärna fick gå fram till staketet och klappa dom. Det var visst bara en av dom som gillade att bli klappad och han kom fram & gosade lite. Så mjuk & mysig! 
(null)

(null)
Han var så söt med brun nos och bruna fötter. 
Vi fikade när vi kom hem & sen gick vi ut igen. Jag med ridbyxor på denna gång. Sigge fick gå en skogstur idag istället för imorgon för det väntas en del snö imorrn. Blä!! 
(null)
Sigge är välklädd när vi är ute, haha. Dubbla ländtäcken när det blåser kallt och gramantyglar för säkerhets skull, om han hittar något spöke i en eller annan buske. 
Allt för att slippa fler benbrott och vi vill ju absolut inte belasta sjukvården mer. 
Maten var ju klar förutom potatis & sallad så det fixade vi och satte in vitlöksbröd i ugnen också. 
Efter maten gick vi ut & körde in ensilage, mockade hagarna och bytte vatten i hagarna. Sen kom Danne och vi spelade en canasta.     S & D vann idag men det var väldigt jämnt. 
Grannens katt låg sig på vår gräsmatta och Wilda fick syn på den. Dom stirrade på varandra & Wildis reste ragg ordentligt! 
(null)
Grannkatten reste sig snabbt & drog iväg.   Hon ser nog lite extra skräckinjagande ut när hon burrar upp sig. 
Hästarna sover redan & jag ska strax gå ner & lägga mig. Vill bara se vem som åker ut ur Let’s Dance först. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0