Rena fönster, oliver & glass

Bosse har haft bilmekardag idag så jag var ute med Wilda på förmiddagen. 
Hon lyckades rymma en gång, jag tittade bort en bråkdel av en sekund & hon va borta. Vi ropade & letade en stund men ingen katt...   Sen kröp hon ut under presenningen på carporten. Det är inte lätt att försöka hålla ordning på en busig bengal..
(null)

(null)

(null)
Hon gillar att sitta på bilarna, det gillar inte vi!
Jag åkte & handlade sen innan vi tog en kopp kaffe. Till middag blev det köttbullar i god sås, samma som jag gjorde till T&A häromdagen. Bosse blev så sugen på det & sist räckte det bara till T&A & deras matlådor. 
Efter maten putsade jag fönster. Nu är övervåningen klar, så skönt. Fönsterputsning hör inte till min favoritsysselsättning. 
Sigge hade vilodag men Stephie fick en häst att rida ändå. Hennes kompis Alice, från Växjö kom upp med en av sina. 
(null)
Fina Don Rosso
Oliver har namnsdag idag och det är ju Tims andranamn. Numera är det ju fler barn i släkten som heter det. 
När Tim var liten var han noga med att vi inte missade hans namnsdagar. Nuförtiden är det inget han tänker på men när jag ändå var & handlade köpte jag två trisslotter och glass & maränger. 
Det blev sen fika, vid 21.30. Men det var uppskattat i alla fall och vinst på ena lotten, 60:- 
När jag skulle nattfodra i stallet låg Sigge & sov. Han låg lutad lite nonchalant mot boxväggen men reste sig ganska omgående när det vankades mat. 
(null)

Sov så gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0