Vintern och veterinären tillbaka


Klockan ringde 06.30 idag fast då var jag redan vaken. 
Det här mötte mig när jag gick ut i stallet...
(null)
Usch och fy! Inte det vädret man vill ha nu och värre blev det. Gräsmattan var helt vit mitt på dagen. 
Hästarna fick äta frukost inne, inte på grund av vädret utan för att veterinären skulle komma halv åtta. 
Coppen funkar ju inte att rida på. Någonting gör att han vägrar galoppera i vänster varv med ryttare på & helst inte trava heller. 
Nytt ultraljud av SI-leden gjordes idag och det finns ju aktiva förändringar där. Han behandlades där men framtiden känns oviss tyvärr. 
C fick lugnande så dom fick stå kvar inne. Ingen förlust för vädret var hemskt. 
Wilda ville inte heller vara ute nån lång stund, efter en kvart sprang hon till dörren & ville in. 
(null)
Bättre att ligga inne & titta ut. 
Jag städade hela huset efter frukosten och sen åkte Bosse och jag & bytte gasolflaskan till grillen plus köpte mer homeopatmedicin till mig. 
Efter lite fika gick jag ut och red. Sigge var pigg idag ( vilade igår) & det tog en bra stund innan han lugnade sig lite & tog halvhalterna. Klockan var över tre när jag var klar & vädret fortfarande inget trevligt så jag gav dom mer mat & lät dom vara kvar inne. 
Bosse hade lagat mat, biff & potatis som var klart när jag kom in. 
Det klarnade upp ute och vid halv fem sken solen. Då bestämde jag mig för att släppa ut pållarna nån timme ändå. 
När jag kom ut i stallet låg Sigge & vilade. 
(null)

(null)

(null)
Denna underläppen alltså ❤️
Han orkade resa sig till slut och dom var ute ett par timmar. 
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0