Ajajaj đŸ˜©

Dagen började bra, med soligt och fint vĂ€der. 
B, T & A Ă„kte till lĂ€genheten sĂ„ jag tog ut Wilda en stund. 
NĂ€r Stephie kom tog vi en promenad, det var riktigt varmt och skönt. 
(null)

(null)

Efter en fika var det dags för ridning. Tanken sen var att skritta ut efter trĂ€ningen men dĂ„ "rĂ„kade" min fot hamna under Sigges hov. 
Fy fasiken vad ont det gjorde! 
Jaha, tĂ€nkte jag, dĂ„ var det kört igen

Jag gick in & la mig med foten i höglĂ€ge utan att ta av strumpan & titta pĂ„ den. 
Usch vad jag mÄdde dÄligt av att vara skadad igen. Stephie flyttar ju ut till Mickan pÄ mÄndag & hur ska jag klara hÀstarna?

NĂ€r S kom in tog vi av strumpan & tittade.   Det var ingen vacker syn precis. 
(null)

Stephie tog tag i mysteriet hur man kommer i kontakt med vĂ„rden nuförtiden. 1177 hade 45 minuters vĂ€ntetid & svarade till slut. Sen kopplades man till NĂ€rakutens automatiska svarare hĂ€r i Jönköping dĂ€r jag fick knappa in personnummer och telefonnummer. Dom ringde upp en kvart senare och jag fick en tid om 45 minuter. 
VĂ€l dĂ€r var dom vĂ€ldigt trevliga och snabba. LĂ€karen skickade ivĂ€g oss till röntgen pĂ„ en gĂ„ng med orden -Jag blir förvĂ„nad om inget Ă€r brutet i foten. 
Stephie höll vĂ„rat humör uppe och menade att det kan vara en blödning bara, alla andra kan ju bli trampade utan att fĂ„ frakturer
.
Även pĂ„ Ryhov (sjukhuset) var det lugnt & jag fick komma in pĂ„ röntgen meddetsamma. 
(null)
HöglĂ€ge. 
Döm om vÄr förvÄning nÀr sköterskan kommer ut & sÀger - Ni kan Äka hem, inget var brutet!
Jag trodde att hon skojade. 
Men vad glada vi blev! Det var som att vinna högsta vinsten. SĂ„ skönt att slippa gĂ„ gipsad! Nu Ă€r det "bara" att se till att ha foten i höglĂ€ge sĂ„ att svullnaden gĂ„r ner & jag kan börja gĂ„ pĂ„ den igen. Det fĂ„r bli kryckor nĂ„gra dagar för den funkar inte att gĂ„ pĂ„ just nu. 
Stephie tar med Sigge och Bea ut till Lekeryd ett tag tills jag kan ta hand om dom igen. 
Barnen med respektive var jĂ€ttesnĂ€lla & lagade god mat som vi Ă„t tillsammans. Sen spelade vi  sexmannacanasta en stund tills B vallade ur för att dom lĂ„g under. SĂ€mre förlorare finns inte. 
Wilda var inte helt nöjd med att jag hade "lĂ„nat hennes stol" att ha foten pĂ„.  (null)

Hon tittade skeptiskt pĂ„ den & hoppade ner och bet i den. Hon bet inte hĂ„rt men tyckte helt klart att den inte skulle vara dĂ€r. 
Sömnen lĂ€r ju inte bli bĂ€ttre i och med detta tyvĂ€rr, men jag fĂ„r försöka slumra lite i alla fall. 
Bjuder pĂ„ lite kvĂ€llshimmel ocksĂ„. 
(null)

God natt
Kram ❀

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0