Ändrade planer & Milslång promenad

(null)

Vi hade bestämt att Stephie skulle komma & rida Sigge vid nio. Sen skulle jag åka till lägenheten. 
Men vi ändrade planerna, Sigge fick en vilodag & Stephie åkte till Mickan istället. 
Jag tog med släpkärran till lägenheten och lastade en massa skräp. Tim, Amanda, Bosse och Mats var redan där. 
Dom höll på att hänga upp köksskåpen. Kul! Nu börjar du det mer & mer likna en bostad än en arbetsplats. 
Jag åkte till sortergården i Huskvarna, där är dom väldigt trevliga och hjälpsamma till skillnad mot på Bankeryds sortergård. Där är alla skitotrevliga tyvärr. 
Sen åkte jag hem med kärran och lastade tre "plankor " i bilen & körde till lägenheten. 
Sen lämnade jag Bosse & Mats med köksbestyren & åkte hem och målade klart staketet vid poolen. 
Wilda blev glad när jag kom hem & ville ligga (hänga) på axlarna. 
(null)
Så att hon säkert inte blir lämnad ensam inne igen. 
När Stephie kom hem tog vi en långpromenad. 
Det var typ sommarvarmt idag med men lite molnigt av & till. 
Vi gick ner till Vättern & runt till Trånghalla & Rickarp & hem. 
(null)

(null)

Vättern såg ganska kall ut vid Tjuvanabben. 
När vi kom hem satt en fin nässelfjäril vid dörren. 
(null)

(null)

Nu ska hästarna få sitt natthö & jag ska fläta mitt nytvättade hår. 
Sov gott 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0