Bosse 63 i kyligt väder

Tänk vad nöjd och glad man kan vara bara för att man får vara hemma en halvkylig andra Augusti. 
För tre år sen var vi ju i Grekland och skulle fira B:s 60-årsdag. Han blev riktigt sjuk & det var jättejobbigt & man bara längtade hem. 
(null)

Grekland, Skiathos, är jättefint men när man inte mår bra längtar man bara hem till sjukvården här. 
Numera håller vi oss hemma (för det mesta) och födelsedagen "firades" i höstigt väder. 
B besiktigade Stephies bil på morgonen & det gick bra. Sen skulle jag köra Tims bil till verkstaden samtidigt som Bosse åkte in för att besiktiga BMW:n också. 
När jag kom uppför backen (ca 1 km lång) så luktade det bränt i bilen.
Vi bestämde då att jag skulle åka hem igen. 
Stephie var hemma och höll på att göra iordning Sigge så jag bytte om till stalljeans och så gick vi över till ridhuset. 
Stephie red och Sigge försökte lösa allt genom att springa fortare. Det är hans lösning på det mesta, tyvärr 😅
(null)

Danne kom medan S red så efter att vi duschat av Sigge & lunchat dom tog vi en födelsedagsfika tillsammans. 
Sen åkte Stephie till Mickan för att rida tre hästar. 
Jag förberedde maten lite innan jag gick ut och sprang fem kilometer. 
(null)

(null)

Medan köttfärspajen stod i ugnen hann jag duscha. 
Hästarna fick en ordentlig regnskur på sig innan jag tog in dom. 
Stephie och Danne kom tillbaka vid sextiden och hade med sig pizza. När vi hade ätit upp spelade vi en omgång Canasta som B & jag vann. 
(null)
-Mmmm det här luktar gott! 
Vi nattfodrade tillsammans sen innan S&D åkte hem igen. 
Det var allt för idag. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0