DM-guld till Stephie & Saga N

Idag har Stephie, Saga & Mickan varit i Ljungby & tävlat. 
Det blev vinst i den första klassen Msv B:2 med 73.65% och en andra placering i Msv B:4 med 70%. 
Totalt resulterade det i ett DM-guld. 
Grattis! 
(null)

(null)

(null)

Det är så tråkigt att det fortfarande inte får vara publik på tävlingarna. Jag vill ju också åka med. 
När morgonmockningen var klar skurade jag två väggar i Sigges box & en i Beas innan jag gick in & åt frukost. 
(null)
Vi behöver måla till lite i båda dom boxarna också. 
Jag joggade Sigge i ridhuset mitt på dagen. Jag tog på gramantyglarna för säkerhets skull. Han vill inte alltid (någonsin?!?) lyssna på halvhalterna utan tycker att det är bättre att springa fortare istället. 
Eftersom jag har ont i revbenen har jag inte så mycket att sätta emot när han vill att det ska gå fort. Gramanen hjälper bra & jag kunde nöta övergångar i en timme. Sitta ner är inte att tänka på (med revbenen) men det funkar hyfsat när jag rider lätt. 
Jag satt i soffan en stund & hade koll på Stephies resultat på Equipe. Sen tog jag en promenad, vädret var fint idag men blåsigt. 
(null)

(null)

(null)

Hästarna fick äta lite gräs innan dom gick in. 
(null)

(null)

Stephie klippte Bea när hon kom hit. Allt utom benen och under magen, som hon inte hann då. Idag tog jag fram klippmaskinen för att slutföra det hela. Men skären var så himla dåliga så det blev bara hjälpligt klippt under magen. 
(null)

(null)
Tänkte annars klippt hela henne en gång till, därför flätade jag undan manen. 
Jag får lämna in dom på slipning och göra om det ifall det blir sommarvarmt igen. Var tog sommaren vägen? Hösten kom typ med Augusti. 
Jag klippte och flätade Stephie innan hon åkte hem. Imorgon börjar hon jobba igen..    Sex veckor går fort!
Nu ska hästarna få sitt hö. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0