Dagen före fredag den trettonde

Jag har sovit dåligt i natt med. Har vaknat typ en gång i timmen och startat ljudboken om och om igen. 
Klockan sju gick jag ut till hästarna. Efter frukosten fick Wilda vara ute drygt en timme. 
(null)

(null)

(null)
Hon är lugnare ute nu när det inte finns så mycket småfåglar att jaga. Hon brukar hitta nån gräshoppa eller annan insekt att ägna sig åt ett tag, annars går hon mest runt och nosar. 
Stephie kom runt tio och då gick vi ut i stallet.
Vi brukar alltid sitta upp från en pall men idag skulle Stephie slänga upp mig på "gammalt" manér. Upp kom jag men lyckades på något sätt landa med revbenen stenhårt på framvalvet… Fråga mig inte hur det gick till men ont gjorde det. Jag trodde nästan att nåt revben gick av för det krasade men så illa var det inte som tur var. Ont har jag men det funkar. Jag gick och hämtade pallen sen och klev upp som jag brukar. 
Sigge fick skritta ut en sväng först, sen joggade jag honom en stund & sen skrittade vi ute igen. 
(null)

(null)

En pw hann vi också med. Vi gick ner till centrum och upp vid Labbarp sen, idag har jag totalt gått en mil. 
Vi åt fläsk, sås och potatis när vi kom hem. Det är så gott! Jag var riktigt hungrig och högg glupskt in direkt. 
Fy fasen vad jag brände mig i munnen. En stund senare kände jag en stor hudslamsa som lossnat i gommen. Inte så trevligt. 
Det är ju inte idag det är fredag den 13! Hur ska det gå imorgon, jag kanske ska ligga kvar i sängen hela dagen. Eller så har jag haft min otur (klumpighet) idag ?!
 Jag tog en snabb powernap i soffan innan vi gick ut & tog in hästarna. 
Sigge fick äta sin kraft & sen fick han stå på gången en stund då Stephie skulle lära mig hur man knoppar hästen lite mer proffsigt än vad jag gör. 
(null)

Eventuellt fattar jag hur man gör, haha. 
Vi bytte vatten i hagarna också & fixade lite. 
Danne kom förbi när han slutat jobbet för att träna på att backa med släp. Han har skrivit teorin för E-körkortet & ska väl köra upp så småningom. 
Nu ska pållarna få mat & sen håller jag tummarna igen för bättre sömn i natt. Tur att ljudboken är bra i alla fall. 
Sov gott 
Kram ❤️





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0