Höstkänsla & heldag i köket

Direkt efter frukosten började jag förbereda dagens middagsbjudning. 
Jag la fläskfilé och kyckling i marinad & sen kom Stephie & hjälpte till. 
Hon gjorde sallad medan jag skrapade färskpotatis. 
Sen tog vi en pw till Ica & köpte parmesan som vi kom på att vi ville ha på potatisen. 
Skönt att komma ut en stund när man har stått i köket länge. 
(null)

(null)

När vi kom hem var det dags att göra tårtorna. Det blev en jordgubbstårta och en med hallon & blåbär. 
(null)

Jag marinerade en squash också och hann dammsuga huset. Det blåste en hel del ute och var definitivt höstkänsla så in i det sista hade vi inte bestämt oss för om vi skulle sitta inne eller ute. 
Det blev ute med tjock tröja på. 
Halv fem kom Karin och Maggi och strax efter kom Peter, Lisa & pojkarna. 
(null)

Vi grillade och åt & pojkarna badade. 
Maten räckte (& blev över)  & alla blev mätta. Tårta har vi också kvar till imorgon som ju är Bosses födelsedag egentligen. Det passade bättre för alla att komma hit idag. 
Hästarna har fått sitt så nu ska jag duscha och sova. 
God Natt 
Kram❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0