Lite bättre ridning

Jag var ute med vilddjuret efter frukosten. Försökte trötta ut henne lite med longeringspisken. Inte slå henne naturligtvis men hon får springa & jaga den. 
Hon ser riktigt vild ut när hon fångat den och drar iväg, stark är hon också! 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

När Stephie kom var det dags för ridning igen. Det börjar kännas lite bättre nu, känns som om jag kommer till lite mer ridning & får tag på honom bättre. Så skönt för det har känts hopplöst ett tag, han är verkligen inte lättriden Mr Sigge. 
Svetten rann och fotleden värkte lite men vad gör väl det när man är nöjd med träningen?! 
Tack Stephie för ditt tålamod ❤️
Vi tog en snabb fika innan vi tog en pw. Det hade blivit kvavt och varmt ute så vi blev ordentligt svettiga igen. 
Vi åt stuvade makaroner och kassler till middag & säckade i soffan en stund efteråt. 
Hagarna fick en översyn sen, vi mockade dom & krattade bort överblivet hö. 
Duschen var efterlängtad när jag kom in igen. 
(null)

Det blommar fint ute fortfarande. 
Jag hoppas på lite bättre sömn i natt än den som var. Jag lyssnade mycket på BookBeat, ytterligare en bok om Knutby. Man blir både förvånad, arg och fundersam på hur lättmanipulerade människor kan vara. Jag kan inte fatta att dom har "gått med på" allt som hänt där, eller rättare sagt "gått på allt" som Kristi Brud sa… 
Nu har jag börjat på en ny bok som heter Stranden av Anna Breitholtz Monsen. Uppläsaren är Katarina Ewerlöf en av mina favoriter. 
Nu ska hästarna få lite mat. 
Sov gott
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0