Mysig fika på Kleven

Jag dammsög huset efter frukosten.      Vädret var helt ok, soligt & ganska varmt så Wilda trivdes ute. 

Efter kaffet åkte vi till Woody i Habo för att köpa fler gipsskivor till lägenheten. Vi skulle ha 90 cm breda till taket på toaletten men dom var slut… Inte bra, då tanken var att få klart taket i helgen. Men det finns ju fler ställen att handla på , vi får lösa det imorgon. 
Vi handlade lite på vägen hem bland annat en bit färdig paj var till lunch. 
S & jag tog in hästarna och "rev" delar av Sigges hage för bonden skulle komma och tömma gödselstacken. 
S åkte sen till Mickan & B & jag åkte iväg i Volvocaben. Det var dags för cabutflykt med Kjell, Irene, B-O och Anita. 
Vi åkte till Uppgränna till ett ställe som heter Kleven. Där ligger ett Café, högt & med jättefin utsikt över Visingsö och västra sidan om Vättern. 
(null)

(null)

Jag kunde ha ridit dit eftersom dom till och med hade en Hästparkering. Perfekt ju!
(null)
Gott hembakat fikabröd och hemgjord ostkaka. Tur med vädret hade vi också. Lite regn både på vägen dit och hem. Men soligt & skönt när vi fikade och tittade på utsikten. 

(null)

(null)

Vi åkte sen på småvägar hemåt, genom flera små mysiga byar. 
I Huskvarna stannade vi och pratade en lång stund innan vi sa hej då och var & en åkte hem till sig. 
Stephie hade hunnit hem före mig & matat hästarna & fixat iordning hagen igen. Tack! 
Idag kom mitt magnesiumpulver med posten. Så nu har jag druckit en kopp och hoppas sova bättre snart. Det tar väl några dagar (nätter) innan jag märker någon skillnad kanske. 
Nu ska jag nattfodra & gå & sova. 
Ny dag imorgon, vi hörs. 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0