Olydig (?)

Fy vilket höstrusk det är ute. Regn, blåst och mörkt (redan) 
Jag fixade stallet som vanligt på morgonen, är tillbaka i vanliga rutiner. 
Då väder och fot är tråkiga var det lika bra att göra mer tråkiga saker (!) så jag tog fram pappren och bokföringen. Inte jättekul men det ska ju göras. 
Bosse var ute med Wilda en stund & sen åkte han in till stan för att uträtta lite ärenden. 
Då bestämde jag mig för att gå ut & försöka rida lite. 🤫🤭
Jag hade provat innan & fått på mig mina gympadojor, på båda fötterna, så nu var det dags. Rida med foppatofflor går ju inte. 
Så alltså gympadojor och shortshaps fick det bli. 
Först var tanken att ta ut pallen & kliva upp utanför stallet & rida bort till ridhuset, sen kliva av & gå in i ridhuset. 
Men jag ändrade mig och gjorde som vanligt & gick bort. Sigge fick rätta sig efter mitt (långsamma) tempo & det gick bra. 
Uppsittningen var nästa fråga. Man sitter ju upp från vänster sida med vänster (blå) fot i stigbygeln. 
Jag kände efter försiktigt men vågade sen belasta vänstern & svinga över högerbenet. 
(null)

(null)

Det gick bra! 
Sigge var en riktig gentleman idag. Jättesnäll & travade lugnt & lydigt med mig en halvtimme ungefär. Skönt att göra något annat än sitta i soffan en stund! 
Jag hann släppa ut hästarna igen, duscha & byta om utan att Bosse kom hem. Tänker inte tala om för honom att jag ridit. 
Jag är i och för sig vuxen & gör som jag vill. 
Eller hur Stephie? 😬🤣 vet att du inte gillar det heller. Men det är ju bättre om jag kan hålla igång honom lite än att han vilar helt & jag ska rida sen. 
Vi åt rester på dagen och grillad kyckling med ett glas rose’ på kvällen. 
Imorgon ska jag åka med Stephie och Saga på tävling. 
Nu tittar vi på Hellenius hörna & sen ska hästarna få sitt kvällshö. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0