Skräp, Massage & pw

Hästarna fick lite tidig lunch idag för vi skulle till lägenheten. 
Bosse jobbade i köket & jag hjälpte till att lyfta dom stora skåpsstommarna på plats. Dom som kyl, frys, ugn & micro ska stå i. 
(null)

(null)
Skåpsluckorna ser blå ut men dom är gröna, det sitter en skyddsplast på. 
Idag är stenskivorna beställda med, bänkskivor till kök & badrum. 
Jag lastade bilen full med wellpappkartonger och körde iväg det till sortergården. Det blir ju massor av sånt när man packar upp ett helt nytt kök. 
(null)

(null)
Sortergården i Huskvarna (som jag berömde sist) ligger dessutom vackert med fin utsikt mot Vättern. 
Vi köpte med mat från Mr Rice när vi åkte hem. Deras Cashew Chicken är så himla god tycker jag. 
S red hos Mickan & kom hem samtidigt som oss. Hon åt lite & åkte sen till Yvonne för att få  djupvågsbehandling & massage. 
När hon var klar där kom dom hit och så var det Sigges tur att få en omgång av detsamma. Han tycker att det är väldigt skönt utom på ett par ställen & naturligtvis är det där Yvonne måste jobba mest. 
(null)

(null)
Underläppen hänger när Sigge njuter. 
(null)
& ibland somnar han nästan. 
Yvonne släppte ut sin lilla vovve en stund efteråt, Wilda var ute & hon tycker INTE om hundar (eller andra katter) 
Hon hoppade upp på B:s axlar och reste ragg & såg riktigt arg ut! Morrade & fräste…
(null)

Hästbrorsan Sigge funkar det bättre med, men hon tyckte att han blev lite väl närgången när han skickade ut sin långa tunga genom gallret & slickade på henne. 
(null)
Lyckades inte få med det på kort dock. 
(null)
Kolla stilen! 
S & jag tog en pw sen runt Rickarp & Målskog. 
(null)

På morgonen såg jag flera jättefina spindelnät vid hagarna. Det var ganska fuktigt ute så dom syntes bättre än vanligt men var svåra att få med på bild ändå. 
(null)
Jag kan inte låta bli att undra hur alla spindlar "vet" & kan göra det här fina mönstret. Vem lär dom det?  Varför förändras inte designen som det gör överallt annars? 
Konstiga funderingar, haha. 
Nehej, nu ska jag gå ut i stallet & mysa lite med pållarna och bädda ner dom i spånet. 
Klockan är 21.35 & det är nästan helt mörkt här. Inte alls roligt, det går åt fel håll kan man lugnt säga. 
God natt gott folk 
Vi hörs kanske imorgon 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0