Skrapa bort nymålat & hovis

Idag har det regnat en hel del, så höstig känsla. 
Wilda höll sig mest på uteplatsen under taket,men hon gick ut och brottade ner ett lejon trots regnet. 
(null)

Jag passade på att pyssla om blommorna lite, tycker att bägarrankorna är så fina. 
(null)

Hästarna fick gå in klockan 12 för att hinna torka lite innan hovslagare Rolf kom kl 13. 
(null)
En ny & en "gammal".  
Sigge skötte sig utmärkt idag. Han kan vara lite stökig att sko ibland, tycker att det är tråkigt att stå stilla så länge. Ofta får jag muta honom med slickburken. 
Men idag var han exemplarisk, skönt! 
Bea fick också fötterna verkade och Rolf klippte bort hennes stora kastanjer. 

Vi har ju bara målat en box än så länge, bara det vita till och med. Anledningen är att färgen inte torkar på vissa ställen. 
Coppen gnagde på väggarna och vi försökte skydda dom genom att spraya på antibit. Men vid något tillfälle tog jag en kladdigare variant & strök på med en svamp. När vi skurade märkte vi att det var svårt att få bort det kladdiga. Men vi skurade både med såpa och diskmedel & trodde att det räckte. Det gjorde det uppenbart inte. 
Jag sa till Bosse för längesen att jag ville skrapa bort färgen & (förhoppningsvis) det kladdiga. Men han var säker på att det skulle torka med tiden. 
Idag tog jag skrapan & påbörjade jobbet. 
(null)
Men det var inte lätt…. Färgen korvar sig liksom och vill inte alls lämna väggen. Det känns som om jag har jobb hela hösten där..
B hade lagat korvstroganoff & ris när jag kom in. En stund i soffan för lite matsmältning blev det innan jag gick ut för att rida. 
Jag fortsatte gårdagens träning med en massa övergångar. Det gick bättre idag, vi jobbade mest i skritt, trav. 
Stephie började jobba idag & var på husvisning efter jobbet. Dom kom förbi en snabbis efter. 
Nu sitter jag och tittar på Lotta på Liseberg men ska strax gå ut i stallet. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0