Nyskodda hästar & fika

Stephie messade vid halv åtta & undrade om vi skulle rida direkt, innan hästarna skulle skos klockan tio. 
Jag fodrade snabbt & gick in & slängde i mig ett knäckebröd & flätade om håret. 
Halv nio var vi i ridhuset & hann rida och mocka innan klockan tio. 
Sigge blev väldigt trött medan han fick nya skor. Med snösulor denna gången. 
Sist sa jag att - Snön kommer nog inte förrän i januari så då valde jag bort sulorna. 
Ack så fel jag hade. 
(null)

(null)

Trots att det var runt nollan eller-1 grad idag så var Stephie och jag ganska genomfrusna när vi gick in. 
Att rida & bli varm först & sen stå stilla i stallet i två timmar är väl inte att rekommendera kanske. 
Varmt kaffe värmde lite tillsammans med att sno in sig ordentligt i en varm filt. 
Vid fyra var jag bjuden till Anette på fika. Jättegott och mysigt, vi pratade i tre timmar & sen handlade jag lite innan jag åkte hem. 
Bosse hade gjort risgrynsgröt när jag kom hem som vi åt med en skinkmacka till. 
(null)

Så nu är jag mätt och trött. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0