Stel häst

Det har varit plusgrader hela natten och det börjar ta på snön. 
Solen sken en stund också. 
Wilda glänste som av guld i solljuset men det var svårt att fånga på bild. 
(null)

(null)

Vi åkte in till Jönköping på förmiddagen. 
Jag började på A6. Hämtade först ut avmaskningsmedel till Bea & sen försökte jag hitta en ny tröja eller skjorta, men det var ingen som föll mig i smaken. 
På Hööks frågade jag om dom hade något täcke till shetlandsponnyn. Jodå, sa hon medan vi gick mot täckena samtidigt som hon började ursäkta färgen. 
Det var verkligen hemskt fula färger! 
(null)
Vem kommer ens på tanken att kombinera leopard med rosa gjordar? 
Jaja, det fick bli ett sånt ändå, nu ska hon bara klippas med lilla Bea. 
Vi åt lunch på IKEA innan vi åkte till City Gross och handlade lite mat plus en påse Focus till hästarna. 
Jag tänkte rida Sigge lite lugnt i ridhuset ikväll. Men när jag satt upp & han inte ville böja sig bak & ta sockerbiten som han alltid får så började jag ana oråd. Jag skrittade något varv & kortade sen tyglarna & bad om lite böjning,  men det var tydligt att han är stel i halsen. 
Han fick stelkramps vaccin ihop med den vanliga influensasprutan igår. 
Jag hoppade givetvis av direkt och vi gick hem igen i månskenet. 
(null)
Han äter & dricker som han ska i alla fall. 
Jag fick motionera mig själv på crosstrainern istället. 
Jag ska gå ut om en stund och titta till honom igen. Skönt att ha stallet på gården när man vill titta till dom lite extra. 
Sov gott 
Kram ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0