Tömda blomlådor & stökig ridning

Det har varit fyra-fem plusgrader så nu töar det ordentligt här igen. 
Jag hann inte tömma blomlådorna vid stallet & urnorna på uteplatsen innan vintern slog till. Idag hade jorden tinat så pass att jag kunde få bort blommorna & ställa undan blomlådorna. Bättre sent än aldrig! 
Efter kaffet tog jag en pw på drygt en timme. Vädret var grått och både lite halt och slaskigt. 
(null)

(null)

Vi åt lunch innan jag gick ut & red. 
Men jag var inte ensam i ridhuset tyvärr..
Det var en tjej som hade sin tränare där, som typ tog upp ena volten. En annan tjej tyckte att det var läge att köra lite galoppträning runt fyrkanten varv efter varv. Sen var där också en tjej som ledde runt sin häst i grimma. 
Hennes häst flög i luften flera gånger & sen rätt vad det var började hon longera den.
 Det fanns inte en chans för mig att få något vettigt gjort så jag skrittade tills det lugnade sig. Sen gick det bättre. 
Stephie & Danne kom när jag klev ur duschen. Dom hade köpt med två pizzor som vi delade på. Tim och Amanda kom också sen & vi spelade en sexmannaCanasta. 
(null)

(null)
Wilda var också med. 
När vi hade spelat klart gick Stephie och jag ut i stallet igen. 
Sigge låg & sov så det blev en mysstund med honom först. 
(null)

(null)

(null)

Stephie har jobbat idag så Jonie fick kvällsmotion. S longerade honom över lite bommar & han gillade det. 
(null)

Time to sleep
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0