Träning för Mattias

Idag har vi tränat för Mattias Jansson både Stephie och jag! 
Jag har inte tränat för någon annan än Stephie sen 2014 tror jag. Jag tycker att det funkar så bra & har inte alls varit sugen på att prova nån annan tränare. 
Men nu skulle Mattias komma till Mickan och ha träningar & S tyckte absolut att jag skulle vara med. Jag var mer tveksam men sa väl ja ändå..
Nu är väglaget inte det bästa här, snarare mot det sämsta, så det kändes inte kul att lasta hästarna och köra. Då var Mattias så snäll så han kom hit till "vårat" ridhus för att träna oss två. 
Stephie red först. Jonie skötte sig jättebra och fick jobba ordentligt. Han fick flera positiva omdömen av Mattias så det var kul. 
Sen var det min & Sigges tur. 
Vi började med galoppen, med fokus på att hitta mer bärighet och med kvickhet i hjälperna få honom mer uppmärksam. 
Sen gick vi över till piaff-träning. Sigge är faktiskt duktig på det! Nu tog vi det lite vidare till att trampa på stället sen trampa lite framåt ett par steg, sen på stället igen osv. 
Riktig mjölksyreträning för Siggisen. 
Men va ROLIGT det var! Vi fick också flera positiva kommentarer så nu längtar jag efter att träna vidare på det här. 

(null)

(null)

(null)
😘❤️❤️❤️

God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0