En härlig dag!

(null)

Idag hade jag bestämt träff med Josephine och Felicia igen. 
Sist gick det ju inte så bra. Då skulle vi gå runt Mullsjön men regnet öste ner så vi fick dyblöta ge upp. 
Idag sken solen! 
Vi träffades hos Jossan vid tio och gick Lillåleden ner mot Vidablick. 
(null)

(null)

Vid Vidablick gick vi ner till Vättern och där hamnade vi i ett riktigt vinterlandskap!
Otroligt fint faktiskt! 
Is och snö har packats inne vid stranden. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi gick sen på isen bort till stranden vid Sjöåkra. 
(null)
Därifrån fick vi gå upp på stigen som går i skogskanten och bort mot Tjyvanabben. 
(null)

(null)
Tjuvanabben är en utskjutande klippa i Vättern. Det finns nån gammal historia om en Kapten Elin som kom hit med båt men den tar vi inte nu. 
Det finns ett fint bord med bänkar där som vi satte oss och fikade vid. 
(null)
Vi gick ca åtta kilometer i underbart väder. 

(null)

Wilda blev glad när jag kom hem. Hon var ensam ett par timmar för Bosse hade åkt med Peter till Göteborg för att hämta en ny bil.   (Fast det blev ingen för den var inte ok trots att den fabriksny...)
Jag satte mig i soffan och Wildis kom och la sig i mitt knä och somnade. 
(null)

(null)

Stephie red båda hästarna på kvällen. Det var fullt i ridhuset när hon red Sigge men lugnt sen när det var dags för Coppen. 
En mysig dag! 
God natt
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0