Familjen & våra djur

Tack & lov för min familj och våra djur. Särskilt nu i Corona-tider. 
Vi har ju ganska fullt upp ändå här på gården och hinner inte sakna  annat så hemskt mycket. Visst längtar jag efter att träffa syskon och syskonbarn förstås och syskonbarnbarn... heter det så??
Men nu finns ju hoppet i alla fall , att man eventuellt kan ses till sommaren. 
Jag släppte ut hästarna före sju i morse och tog in dom igen kvart över nio. 
Rolf (hovslagarn) kom för att slå på en tappsko som Coppen lyckades trampa av sig i hagen i torsdags. 
När han var klar sadlade vi Sigge och Stephie red ett pass i ridhuset. Efteråt skrittade hon ut en liten sväng. 
(null)

(null)
Kaffet smakade gott sen, Wilda ville helst ha vattnet med isbitar i. 
(null)

(null)
Sen tänkte hon riva ner hushållspappret men när jag tar upp kameran försöker hon alltid se helt oskyldig ut! - Jag har inte gjort något! 
Vi åt resterna av köttfärspajen till "lunch" innan vi gick ut i stallet igen. Nu var det Coppens tur. Wilma kom vid halv fyra och red först, sen red Stephie. Det känns rätt bra nu så S rider vidare själv från och med nu. Det är ändå skönt att veta att Wilma kan hjälpa till om han blir busig eller så. 
(null)
Stephie hade en ponnyelev efter men jag gick in & började med maten tillsammans med Amanda och Tim. Vi åt grekisk pyttipanna alla sex, det var längesen sist och jättegott. 
(null)
Det blev en omgång av tågspelet med innan vi tittade lite på melodifestivalen. 
Nu är det sovdags igen. 
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0