Förmiddagsfika

Vid frukosten sa Bosse att Peter med familj skulle komma & fika på förmiddagen. 
Hmm, 
Ok
Planera om och till
Stephie och jag hade bestämt att rida vid halv elva för hon skulle vara hos Yvonne klockan två & fixa kroppen. 
Fikat blev bestämt till kl tio. 
Sen är det ju en fördel att ha något att bjuda på till kaffet om man bjuder hem folk. Sånt tänker Bosse aldrig på, haha. 
Jag rörde ihop en sockerkaka innan jag kammade mig & satte på lite mascara. 
(null)
Jag gillar verkligen mönstret i kakan, tycker att det liknar lite kurbitsmålning från Dalarna! Hahaha
(null)
Felix tittar vad Wilda gör vid fönstret. Svaret är - jagar flugor. Allt var bra med P, L, F & M. Lisa och jag pratade en hel del om Covid vaccineringen. Det funkar ju lite sådär kan man lugnt säga. Men lite inside information är att det är ungefär lika många reaktioner på Pfizer och Astra Zenecas vaccin. Men skillnaden är att de flesta reagerar efter andra sprutan med Pfizer medan det är tvärtom med Astras att man reagerar efter första sprutan.  Så det verkar faktiskt som om Astra har fått oförtjänt dålig uppmärksamhet i media.          Ett annat stort fel är också då (med den kunskap man har) att vaccinera stora vårdpersonalgrupper samtidigt. Då står man utan delar av personalen sen....

Stephie red Sigge medan vi fikade, sen hade jag Coppen klar när hon kom tillbaka. Jag gick med henne till ridhuset och tittade medan hon red finingen. 
Bosse lagade mat medan jag var ute. Vi åt lax idag.  
När S kom tillbaka tog vi in hästarna och gick en promenad. Himlen var sådär färgglad och fin när vi var på väg hem. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Vi tittade på Mello ikväll men det var riktigt dåligt tyckte vi. 
Nu sover alla andra så det ska jag också göra. 
Nattinatti 
Kram❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0