Grillad korv och grillad bulle (?)

Idag hade vi bestämt med Ester och Magnus igen. Det skulle bli promenad med grillning. 
Dom stod för "maten" och jag lovade att ta med fikat. 
I början av vintern hittade jag ett recept som jag har velat prova och idag tyckte jag att det var rätt läge. 
Så jag gjorde en deg och packade med den i en burk. Det skulle bli kanelbullepinnbröd! 
Vi gick upp i skogen cirka tre kilometer och där finns en fin grillplats med vindskydd. Jag har aldrig varit där förut, konstigt med tanke på att jag har både ridit, sprungit och promenerat väldigt mycket i den skogen. 
(null)

(null)

Vi grillade korv som vi åt med ketchup, senap och räksallad. Jättegott! 
(null)

(null)
Man har alltid roligt med Ester! 
Sen var det dags för mitt trumfkort. Bullar bakade på en pinne över öppen eld. 
Hmmm
Jag ångrade mig lite när jag tog upp burken med den något för kladdiga degen. Den såg inte helt aptitlig ut, lite halvbrun då det var kanel i degen. 
Magnus fixade varsin grillpinne som jag sen snodde degen på..
(null)

(null)
Det såg för j-ligt ut! Äckligt rent ut sagt!         Ser ju mer ut som kycklingspett 😂
Bosse var väldigt skeptisk, det var väl vi andra också men jag trodde inte att han ens skulle våga smaka. 
När bullarna började se färdiga ut penslade vi på smält smör och strödde på pärlsocker. Sen var det bara att hugga in och kors i taket, alla tyckte att det var gott! 
(null)
Inte vackert men gott! 
Vill ni se hur dom skulle se ut enligt receptet?? Inte som mina! 
(null)

Jag skulle ta en bild på Ester med sin bulle men det är inte lätt att fota henne! Hon är så rolig och skrattar så mycket så det är svårt att vara fotograf. Men jag tankar mycket positiv energi tillsammans med henne. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Vi tog en annan väg hem och gick minst sju km sammanlagt. Sen har jag hunnit med fyra km till under dagen. 
Wilma kom och red Coppen på kvällen, han var pigg men snäll. Sigge fick vila. 

Wilda var sugen på att leka med isbitarna i glaset här. 
(null)
Hon är ganska "lång" när hon står på bakbenen. Bosse behöver köpa nytt fodral till sin mobil ser jag nu på kortet, Haha!
Dags att släcka för idag. 
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0