Hängig kisse & Elmia

Efter stallsysslorna hjälptes vi åt att ge Wilda sin smärtstillande/antiinflammatoriska medicin. Enligt uppgift var den smaksatt så att katterna gärna äter den som godis. 
Men inte våran Wilda, vi fick hålla henne och stoppa tabletten i munnen på henne.           Sen erbjöd vi kattgodis och mat men hon vägrade äta. 
Jag åkte upp till Elmia vid halv tio för att få min andra spruta. 
(null)

(null)
Det var ungefär lika lång kö som i tisdags men gick ändå rätt fort. Sprutan känns knappt & denna gången har vi inte känt någonting alls. Efter första sprutan hade vi lite ont uppe i armen cirka ett dygn. 
När jag kom hem var det Bosses tur att åka iväg. Han behövde klippa sig och köpa en reservdel till Volvon. 
Då var det min tur att sällskapa Wilda. Vi behöver ju ha koll så att hon inte slickar på såret. Hon la sig i mitt knä och sov i två timmar. 
(null)
Det hör ju inte till vanligheterna. 
Sen kräktes hon lite... stackarn. 
Jag ringde veterinären som tror att det är medicinen vi gav henne på morgonen som hon inte tål. Medan vi pratade började Wildis äta lite i alla fall så vi avvaktar & ser hur hon mår imorgon. Hon ska inte få nån mer medicin    
Vi åt torskrygg med potatismos och rårivna morötter och direkt efter maten gick jag ut till Sigge. 
Han fick promenera en halvtimme idag bara. Träningen igår var rätt jobbig för honom. 
Kvällen har varit lugn. Vi har mest suttit med Wilda i soffan. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0