Hektisk dag

Idag har det varit full fart hela dagen. 
Efter dom vanliga morgonsysslorna skalade jag två grytor med potatis. 
Sen kopplade jag på transporten och vi plockade ur inredningen och sopade ur spånet. Stephie hade en elev klockan tio och klockan elva satt vi i bilen på väg mot Nässjö/Flisby för att hämta ensilage. 
Solen sken men det är inte att rekommendera att hämta ensilage mitt i vintern när det har snöat en massa. Balarna blir såphala och omöjliga att bära. 
Nåja, med Dannes hjälp fick vi med oss 43 balar hem. 
(null)
När vi kom hem lastade vi av så fort vi kunde och gick in & åt. Vi hade tur att Tim var hemma & hade kokt potatisen åt oss. Vi åt kalopsen på fem minuter och satte oss i bilen igen. 
Den här gången körde vi åt andra hållet, mot Hjo och Coppen. 
Stephie red honom och han skötte sig bra idag med. 
(null)
Imorgon åker vi dit igen & rider plus hämtar hem honom! 
När vi kom hem plockade vi iordning transporten igen innan vi sadlade Sigge och gick till ridhuset. 
Halv åtta sjönk jag äntligen ner i soffan, det var efterlängtat. Jag tog en kopp te & två knäckebröd och tänkte titta på mello, men jag somnade visst en stund. Det är längesen jag satt och sov i soffan nu, förr somnade jag alltid där! 
Nu har jag nattat Sigge och somnar nog själv på under en minut tror jag. 
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0