Kall söndag med skön massage

Idag visade termometern minus sju grader men det blåste isvindar så det kändes mycket kallare. 
Vi gick ändå ut i skogen med Sigge. 
(null)

(null)
Stephie gick & jag red. Det var kallt, händerna framförallt var stelfrusna när vi kom hem.        Vi har fortfarande linan på honom när vi går ut för säkerhetsskull. Han körde en zigzag galopp i nerförsbacke med mig för ett tag sen och med tanke både på den hårt belastade sjukvården och vår förmåga att alltid bryta något ben eller två så tycker vi att det är bättre att vara extra försiktiga. (Det var en väldigt lång mening! )
Yvonne som driver Yvonnes häst och ryttarhälsa kom till Sigge klockan tolv. Det är hos henne Stephie går och får hjälp med sin kropp också. 
Sigge behövde behandlingen väldigt väl, han njöt för det mesta & gäspade en hel del men på vissa ställen var det mindre skönt. 
(null)

(null)

(null)

Hon fick lägga mest krut på framdelen medan Sigge hellre hade sett att hon jobbat på bakdelen. Vi bokade en ny massage till honom på fredag för att få loss på det som "sitter fast". Stephie har också en tid till bokad, hennes kropp mår inte bra av att sitta vid datorn hela dagarna. 
Jag bakade godiskakor till kaffet sen & vi satt och kurade under en filt för att tina upp lite. 
Vi hade rester kvar från igårkväll som vi åt tillsammans med Tim och Amanda. Danne lagade mat till Stephie. 
Efter maten tog Amanda och jag en snabb pw runt Labbarp. 
(null)

(null)
Kvällshimlen över ladugården. 
Vi spelade en canasta på kvällen & sen har vi tittat på Farmen & druckit en kopp te. 
Nu ska jag gå ut och natta Sigge och gosa honom lite. Sen är det duschen och sängen som gäller. 
God natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0