Kastrering och Cilla-träning

Klockan ringde 06 i morse. Jag gjorde mig själv klar först och åt frukost innan jag gick ut i stallet och matade & släppte ut Sigge. 

Halv åtta stoppade vi in Wilda i kattburen och åkte till veterinären på City-katten. Det var dags att sterilisera henne. 
(null)
Jag var med när hon fick lugnande så hon var riktigt trött när jag lämnade henne. 
Vi passade på att handla mat direkt innan vi åkte hem. 
Det hade snöat några centimeter inatt igen så vi gick ut och skottade av gården. Vi hann med en kopp kaffe innan vi åkte och hämtade Wilda igen klockan elva. 
(null)
Hon var lite vinglig på benen när vi kom hem men lika busig som vanligt. Det gick inte att hålla henne lugn och stilla. 
Jättehungrig var hon också! 
Skönt att det är gjort och har gått bra i alla fall. 
Vi åt lövbiff och pommes till lunch. Sen gick jag ut och kopplade på transporten och började packa iordning för att åka på träning. 
S kom och vi lastade Sigge och körde till Hakarp ovanför Huskvarna. Cilla hade tränat sex ekipage där före Stephie. 
(null)

(null)
Cilla är verkligen helt outstanding som tränare. Hon får alltid ut det bästa av ekipagen och har lösningar på allt inom ridningen. Jag är också sjukt imponerad av Stephie som har sån känsla och timing & lyckas omsätta Cillas instruktioner till handling och får Sigge att visa sig från sin bästa sida! Så roligt att se. 
Det var -8 när vi körde hemåt i mörkret. 
Nu är det sovdags. 
God natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0