Koppen och Coppen


Jag gick upp sju idag och började med att göra mig själv iordning och åt en snabb frukost innan jag gick ut i stallet. 
När Sigge fått mat och boxen var mockad tog jag bilen bort till Anette. 
Hon väntade utanför med sin lilla vovve Dante. Vi gick ner mot Vidablick vid Vättern, där blåste det friska vindar kan man säga! 
Vättern har frusit en bra bit ut från land, det händer inte så ofta men nu har det ju varit kallt länge. 
(null)

(null)

(null)

A hade varit igång tidigt och hunnit till Landhs konditori och köpt semlor till oss som vi åt tillsammans med en stor kopp kaffe efter promenaden. Gott! 
Det var lagom att luncha Sigge när jag kom hem. Sen satte jag igång med våran mat. Jag stekte fläskkotletter som fick puttra på spisen en timme. 
Efter maten red jag Sigge. Han var "lite tung i handen" idag, ända till sista traven, då kändes han jättefin! Lätt, luftig & lydig. 
(null)

B & jag hann dricka en kopp kaffe innan Stephie kom. Hon och jag åkte till Hjo för att hälsa på och rida Coppen. 
Ellen red först och han har verkligen gjort framsteg på den månad han varit hos henne. Så nu kan man kanske kalla honom inriden, till slut, fem år gammal..
Han rids i alla gångarter och sköter sig bra. 
Stephie red också några varv. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Det kanske blir något av denna fina hästen till slut ändå. Vi har ju tvivlat många gånger! 
Snart kommer han hem igen. 
Sov så gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0