Snäll häst & snöskottning

Jag gick ut till Sigge vid halv åtta. 
Han är verkligen snäll, jag vet att hästar inte ska stå själva men nu blev det så några dagar och då är det ju ändå skönt att han är lugn & snäll. 
Snön vräkte ner när jag släppte ut honom.    Det var bara att börja skotta när stallet var klart. Halv tio gick jag in och åt frukost. 
(null)

(null)

Det har kommit mellan 5-10 cm snö här idag och det innebär att jag skottar snö nästan hela dagen. Inget annat blir gjort. 
Bosse hade en bil att serva på förmiddagen så  Wilda hade full koll på mig när jag åt frukost och gjorde mig iordning. 
Det är inte lätt att kamma & fläta håret plus få på lite mascara med en katt på axlarna! 
(null)

(null)

Vi tog en promenad mitt på dagen. 
(null)

(null)
Det är ett vintrigt landskap och dåligt skottade vägar med helt oskottade trottoarer. 
Vi gjorde en köttfärslimpa till middag & efter det var det dags att skotta lite mer snö. 
S kom vid kvart i sex & red Sigge. 
Jag ska gå ut nu och ge honom lite nattmat och sen är det väl sovdags för mig med. Jag är inte så trött än men jag får väl lyssna på BookBeat en stund så brukar jag somna.   Jag har kommit fram till att det bästa är att haven bra deckare att lyssna på dagtid och nån "feelgood roman" på nätterna. Jag gillar inte feelgood böckerna så då somnar jag snabbare! 
God natt
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0